fbpx

השותפים שלנו:

אנו עובדים ב-190 מדינות כולל:

יום הפליט הבינלאומי תמונת מצב

יום הפליט הבינלאומי

5,094,531 פליטים מאוקראינה נמצאים בימים אלה ברחבי אירופה. מדובר בכמות אדירה של אנשים, שלמעלה ממחציתם ילדים, המשנים לחלוטין את תמונת הפליטים העולמית.

אם בעבר אירופה נמנעה מאירוח של מספרים גדולים של פליטים, בתקופה של 100 ימים היא הפכה לאחת היבשות שמארחות הכי הרבה פליטים בעולם. אין ספק שלעניין הזה תהיה השפעה מרחיקת לכת.

בכל שנה בעשור האחרון מספר הפליטים רק הולך ועולה, אם לא תהיה התגייסות עולמית לנוכח הטרגדיות המצב רק יילך ויחריף. רוב הנטל נופל על מדינות דלות במשאבים, שנמצאות ליד אזורי הסכסוך.

אז מיהן המדינות שמארחות הכי הרבה פליטים?

  • טורקיה. המדינה מארחת כרגע 3.8 מיליון פליטים, רובם המוחלט נמלטו מסוריה. תנאי המחייה של רבים מהם רחוקים מלהיות אידיאליים ומשפחות רבות מתקשות לעמוד כלכלית בצרכים הבסיסיים ביותר.
  • פקיסטן מארחת 1,438,955 פליטים המגיעים מאפגניסטן.
  •  אוגנדה מעניקה מקלט ל1.5 מיליון פליטים, רובם הגיעו מדרום סודאן, אחרים הגיעו מרואנדה, בורונדי וסומליה.
  •  מבין 12 המדינות הקולטות הכי הרבה פליטים, גרמניה היא המדינה היחידה המשתייכת למדינות החזקות כלכלית והיחידה שאינה שכנה למדינות שסובלות מאחוז פליטים גבוה. כרגע יש כ1.4 מיליון       פליטים בשטחה של גרמניה.
  •  בעוד סודאן מספקת מקלט לפליטים (עם 1.04 מיליון רשומים), היא גם מדינה שמייצרת מספר גדל והולך של פליטים. המדינה מארחת את 737,000 הפליטים מדרום סודאן – אך כמעט אותה כמות של פליטים סודנים נמלטו מהמדינה עקב אלימות מתמשכת, בצורת ורעב. מכיוון שרוב הפליטים מגיעים למדינות השכנות, יש כיום כ-270,000 פליטים סודאנים שמתארחים כיום בדרום סודאן.
  • בלבנון יש את אוכלוסיית הפליטים הגבוהה בעולם לנפש, היא מארחת למעלה ממיליון פליטים, שכמעט כולם נמלטו מסוריה. בהתחשב בגודלה והאוכלוסייה המצומצמת יחסית של המדינה, זה עדיין אומר פליט אחד לכל ארבעה אזרחים לבנונים.

 

לחצו כאן לתרומה 

 

כתיבת תגובה