fbpx

השותפים שלנו:

אנו עובדים ב-190 מדינות כולל:

עוברים את הסגר בשלום

 

החודשים האחרונים לא פשוטים לאף אחד, אבל אין ספק שילדים הם אלו שחווים את הקשיים בצורה יוצאת דופן. ילדים רבים יכולים להרגיש בדידות ושיעמום, געגוע לחברים ולשגרה, לצד פחד מהלא נודע וההפכפכות שהתקופה מתאפיינת בה.

 איך דואגים לבריאות הנפש של ילדים בגילאי יסודי וחטיבה בזמן סגר?

ילדים מודעים לסיטואציה, מושפעים מהמדיה וגם מהחששות של מבוגרים שסובבים אותם, ובדיוק כמו שאנחנו נעריך לדעת ״מה קורה״, כך גם הם. לכן, ריכזנו נקודות שחשוב לדבר עליהם עם הילדים שלנו, בשביל ליצור אווירה פתוחה של שיח על המצב.

1. ״את.ה לא לבד״

מאוד הגיוני בתקופה הזו להילחץ מסגר נוסף. בכלל, כל תגובה שלנו שכוללת לחץ, עצב או עצבים, בעיקר בתקופה הזו- היא לגיטימית ומותר להרגיש אותה. חשוב להבהיר לילדים שאנחנו מבינים את התחושות שלהם ואת מה שהם עוברים, ומותר להגיד שגם עלינו זה משפיע, אבל שנעבור את זה ביחד.

2. ״כבר יש לך ניסיון בסגר, איך את.ה רוצה שהחודש הקרוב ייראה?״

לילדים יש כבר ניסיון עם הרצון לשגרה בסגר. גם אם מרגיש שניסינו הכל, אבל זה לא עובד, תמיד אפשר לנסות ולעשות שינויים. חשוב לזכור שילדים מבינים הכל, והם גם יודעים להגיד מה הם רוצים. יותר מהכל, חשוב להזכיר להם שהם כבר עברו תקופה כזו, ושהם יוכלו להתמודד גם עם התקופה הקרובה. יש דברים שהם אוהבים ויש דברים שהם אוהבים פחות, כדאי לנסות עד כמה שאפשר, ללמוד מהניסיון שלהם ולהחליט ביחד איתם על שגרה כמו למשל מתי קמים, מתי הולכים לישון, כמה שעות מול הטלוויזיה ביום וכו׳.

3. “בואו נתעדכן במה שאנחנו יודעים על הקורונה״

ילדים, בדיוק כמונו, חשופים למידע באינטרנט שיכול להיות שקרי ומאיים. חשוב ללמוד ביחד מה זה קורונה, על כך שאפשר להימנע מהדבקה, שאחוזי ההדבקה בקרב ילדים הם כמעט אפסיים ואת אמצעי ההגנה. חשוב להעצים ולהחזיר את הביטחון בצוותי הרפואה, על מנת להבין שגם אם המחלה עוד לא מוכרת מספיק, יש אנשים שחוקרים ומנסים למצוא תרופה. הלמידה המשותפת על הקורונה יכולה גם להרגיע, וגם לתת לנו תחושה שיש מי שלוקח אחריות על המצב.

4. ״בואו ננצל את הזמן לטובת דברים חדשים״

לא פשוט להמציא את עצמנו מחדש ולהעסיק את הילדים, בעיקר לא אחרי שכבר עשינו הכל במהלך הקיץ. ועדיין, מעבר לניסיון לשים דגש מסוים על הלימודים (במידה ויש), חשוב ליצור גם בקרב הילדים תחושה שזה לא ״זמן מבוזבז״, שאפשר להעסיק את עצמנו וללמוד דברים חדשים, שפות חדשות, תחביבים חדשים ועוד.

5. ״למרות הכל, אני שמח.ה שלפחות יש לנו זמן ביחד״

רבים מאיתנו יוצאים לחל״ת, לא עובדים כרגע או נמצאים הרבה זמן עם הילדים בבית. אין ספק שזה קשה, אבל חשוב שהילדים לא ירגישו שהם מעמסה. חשוב להציב גבולות ולהגיד מתי אנחנו נצטרך זמן לעצמנו, אבל להזכיר שאנחנו שמחים מהזמן המשותף שיש לנו ביחד בשביל להתקרב.

יש קשיים מיוחדים שעולים עם השהייה עם הילדים בבית? רוצים לקבל מידע פרקטי או להתלבט? הגיבו או שלחו לנו הודעה כאן או במייל, והצוות הפסיכוסוציאלי שלנו ייצור איתכם קשר. אל תעברו את הסגר לבד!

כתיבת תגובה