water crisis 7 africa africa
ניגריה: חטיפת ילדים, גיוס ילדים והתעללות בלתי פוסקת - UNICEF Israel

השותפים שלנו:

אנו עובדים ב-190 מדינות כולל:

ניגריה: חטיפת ילדים, גיוס ילדים והתעללות בלתי פוסקת

 

700

מקרים של גיוס ילדים

לפני תשע שנים העולם הזדעזע לאחר ש-276 תלמידות נחטפו באישון לילה ממעונותיהן בצ'יבוק, ניגריה. אולם מאז, 96 בנות נותרו בשבי, וב-7 באפריל דווח בתקשורת הניגרית כי חמושים בזמפרה חטפו 80 ילדים נוספים.

"הסטטיסטיקה מטרידה; המציאות הרסנית. עברו תשע שנים מאז החטיפה הנוראית של בנות צ'יבוק, ובכל זאת הסיוט נמשך וילדים עדיין נחטפים, מגויסים בכוח, נהרגים ונפצעים," אמר כריסטיאן מונדואטה, נציג יוניסף בניגריה. "אנחנו לא יכולים להעלים עין מהסבל של ילדי ניגריה. עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח שהם יגדלו בבטחה, עם גישה לחינוך והזדמנות להגשים את הפוטנציאל שלהם".

מאז 2014, נרשמו למעלה מ-2,400 מקרים מאומתים של הפרות זכויות ילדים, שהשפיעו על יותר מ-6,800 ילדים בצפון-מזרח ניגריה. נרשמו 700 מקרים של גיוס ילדים על ידי קבוצות חמושות, 693 מקרים של חטיפת ילדים ו-675 מקרים של הרג והתעללות.

2,295

מורים נהרגו בפיגועים

23 

מיליון נשים נישאו בילדותן

ללחימה בניגריה יש, כמובן, גם השפעה משמעותית על החינוך במדינה, שאת השלכותיהן נראה עוד שנים קדימה. בין 2009 ל-2022 נהרגו כ-2,295 מורים בפיגועים, למעלה מ-1,500 בתי ספר נסגרו ו-910 בתי ספר נהרסו.

אבל הסכסוך בניגריה אינו האשם היחיד במצבם של ילדים במדינה. התעללות, על כל צורותיה, היא מציאות יומיומית עבור ילדים ניגרים רבים ורק חלקם קטן מהם מקבל עזרה. שישה מכל עשרה ילדים חווים צורה כלשהי של אלימות. אחת מכל ארבע בנות ואחד מכל עשר בנים היו קורבנות של אלימות מינית. פחות מחמישה מכל מאה ילדים שדיווחו על אלימות קיבלו תמיכה.

אלימות נגד ילדים מושרשת לעתים גם בנורמות חברתיות, מניסיון להקנות משמעת באמצעות אלימות, דרך אלימות נגד נשים ועד לאמונות קהילתיות בנוגע לכישוף. בניגריה יש גם את המספר הגדול ביותר של נישואי ילדות, עם למעלה מ-23 מיליון נשים שנישאו בילדותן, רבות מהן מקהילות עניות וכפריות.

27 אחוזים מהנערות והנשים בגילאי 15-49 עברו מילת נשים. מדובר בשיעור נמוך ביחס למדינות רבות אחרות, אולם בשל אוכלוסייתה הגדולה, יש בניגריה את מספר הנשים שהוטל בהן מום השלישי בגובהו בעולם – 19.9 מיליון.

מה אנחנו עושים:

אנו עובדים כדי לחזק מסגרות חקיקה להגנה על ילדים מאלימות, התעללות וניצול. אנו גם פועלים כדי לחזק את היכולות של הממשלה ושירותי הרווחה והצדק למנוע אלימות נגד ילדים.
אנו תומכים בפיתוח, תיאום ויישום נורמות חברתיות נגד אלימות נגד ילדים ונישואי ילדים.
אנו פועלים כדי להבטיח שילדים שזקוקים לסיוע הומניטרי יקבלו גישה לסיוע כזה והגנה מיידית ומתמשכת.

תורמים בביט, בטלפון, או בהעברה בנקאית

אם אתם מעדיפים לתרום באפליקציית ביט ניתן לעשות זאת בלחיצה כאן 

העברה בנקאית ניתן להעביר לידי:

בנק הפועלים - 12
סניף ראשי ת"א - מס' 170
חשבון 314042
הקרן הישראלית למען יוניסף

 

למה יוניסף?

יוניסף דואג לכן שילדי העולם יזכו לביטחון תזונתי, חיסונים, חינוך והגנה הרבה יותר מכל ארגון אחר. עשינו יותר כדי להשפיע על חוקים, מדיניות ומנהגים כדי לסייע בהגנה על ילדים מכל ארגון סיוע אחר בעולם. ואנחנו לא מתכוונים להפסיק עד שהעולם יהיה מקום בטוח לכל ילדינו.

אנו לא מתוקצבים ע"י האו"ם ומסתמכים לחלוטין על תמיכה מאנשים טובים כמוכם כדי שנוכל לבצע את עבודתנו החיונית להגנה על ילדים בסכנה, שינוי חייהם ובניית עולם בטוח יותר לילדים של מחר.

 

hidden
תרומה חודשית תרומה יחידה

השפיעו יותר בעזרת תרומה קטנה חודשית

אנו מודים על כל תרומה. ביכולתכם להשפיע יותר באמצעות תרומה קטנה יותר בכל חודש. הדבר מעניק תמיכה קבועה לאורך זמן בפרויקטים מתמשכים ועוזר ליותר ילדים לגדול בשמחה, בבריאות ובביטחון.

לא הפעם, תודה
45 22
73 43
126 90
תרמת חיסון לילדים הבטחת מזון למשפחה
תרמת מזון ומים נקיים תרמת לחינוך לילדים
הבטחת עזרה מיידית לילדים בסיכון תרמת להגנה על ילדים
תרומה בסכום של:
A donation of:
תרומה בסכום של:
תרמו עכשיו