hornoafrica 6 hornoafrica hornoafrica
מינוס 20 מעלות, ואין חימום - UNICEF Israel

השותפים שלנו:

אנו עובדים ב-190 מדינות כולל:

באוקראינה החורף מגיע למינוס 20 מעלות ואין חימום

 

40%

מייצור האנרגיה באוקראינה נפגע

שבעה מיליון ילדים בסכנה

יום אחר יום, שבוע אחר שבוע, הצבא הרוסי ממשיך לתקוף תשתיות אזרחיות חיוניות באוקראינה. הפגיעות במתקני אנרגיה ומים הותירו כמעט כל ילד במדינה – שבעה מיליון ילדים – ללא גישה רציפה לחשמל, חימום ומים. כל זאת, בחורף אכזרי, שהטמפרטורות בו יכולות להגיע למינוס 20 מעלות.

המתקפות הרוסיות חיסלו כ-40 אחוזים מייצור האנרגיה במדינה, מותירים מיליונים לחסדי החורף הקשה. גם ילדים שיצליחו לעבור את החורף בשלום מצאו את עצמם מנותקים כמעט מסביבתם. המחסור בחשמל מונע מהם ללמוד אונליין, הפתרון היחיד שנותר עבור רבים שהמלחמה השמידה את בתי הספר שלהם. בתי ספר הם גם מרכז חברתי, מקום שבו ילדים יכולים לפגוש את בני גילם, להתבגר ביחד. לרבים מילדי אוקראינה אין עוד את האפשרות הזו. ילדים בכל רחבי אוקראינה ספונים בבתיהם, ללא חימום או אור, ללא מים, ובלי יכולת אפילו לפגוש את בני גילם, וזה לאחר שנתיים של סגרי קורונה.

 

1.2

מיליון ילדים חיים כפליטים בתוך מדינתם

4.9

מיליון ילדים ונשים באוקראינה קיבלו גישה לשירותי בריאות

דיכאון, חרדה וטראומה

נסו לדמיין כיצד ילד שכל עולמו קרס עליו ברגע צריך להתמודד עם הבידוד הכפוי, החשש מהעתיד, הקור המצמית, רעב וצמא. 1.5 מיליון ילדים באוקראינה כבר נמצאים בסיכון לדיכאון, חרדה, פוסט-טראומה ושורת בעיות נפשיות אחרות.

גם הפגיעה בתשתיות המים יצרה איומים נוספים, וחשפה ילדים למחלות כדלקת ריאות, שפעת, קורונה ונגיפים שנישאים במים. משפחות רבות פשוט נטשו את בתיהן בחיפוש אחר מקום בטוח יותר. 6.5 מיליון איש, 1.2 מיליון מתוכם ילדים, חיים במחנות זמניים, פליטים בתוך מדינתם.

מה אנחנו עושים

כשהלחימה שככה בכמה מהאזורים באוקראינה והם נעשו נגישים שוב לצוותי סיוע, נכנסנו פנימה במהירות וחילקנו ערכות לחורף: בגדים חמים, מחממי מים וגנרטורים. עד כה חילקנו ערכות בשווי של למעלה מ-20 מיליון דולר.

כדי להתמודד עם המצוקות הפסיכולוגיות הטבעיות למצב כזה, הכנו למעלה מ-55 מרחבים בטוחים וחמים לילדים ובני משפחותיהם, שמאפשרים להם לקבל גישה למספר סוגי שירותים חיוניים.

עד כה הצלחנו לספק גישה לשירותי בריאות לכמעט 4.9 מיליון ילדים ונשים באוקראינה, בין אם באמצעות מרפאות שנתמכות על ידינו ובין אם באמצעות צוותים ניידים. סיפקנו גישה ללמעלה מ-4.2 מיליון איש למים נקיים, סניטציה ומוצרי היגיינה. הגענו גם ליותר מ-2.5 מיליון ילדים עם עזרה נפשית קריטית, וסיפקנו גישה לחינוך לכמעט 900 אלף ילדים. אנחנו יכולים לעשות יותר, הרבה יותר. אבל לא נוכל לעשות את זה לבד.

אל תשאירו את ילדי אוקראינה בחורף הזה לבדם. תרמו עכשיו.

תורמים בביט, בטלפון, או בהעברה בנקאית

אם אתם מעדיפים לתרום באפליקציית ביט נין לעשות זאת בלחיצה כאן 

לתרומה בטלפון ניתן להתקשר לקו התרומות הייעודי שלנו: 074-7034449

העברה בנקאית ניתן להעביר לידי:

בנק הפועלים - 12
סניף ראשי ת"א - מס' 170
חשבון 314042
הקרן הישראלית למען יוניסף

למה יוניסף?

יוניסף דואג לכן שילדי העולם יזכו לביטחון תזונתי, חיסונים, חינוך והגנה הרבה יותר מכל ארגון אחר. עשינו יותר כדי להשפיע על חוקים, מדיניות ומנהגים כדי לסייע בהגנה על ילדים מכל ארגון סיוע אחר בעולם. ואנחנו לא מתכוונים להפסיק עד שהעולם יהיה מקום בטוח לכל ילדינו.

אנו לא מתוקצבים ע"י האו"ם ומסתמכים לחלוטין על תמיכה מאנשים טובים כמוכם כדי שנוכל לבצע את עבודתנו החיונית להגנה על ילדים בסכנה, שינוי חייהם ובניית עולם בטוח יותר לילדים של מחר.

 

hidden
תרומה חודשית תרומה יחידה

השפיעו יותר בעזרת תרומה קטנה חודשית

אנו מודים על כל תרומה. ביכולתכם להשפיע יותר באמצעות תרומה קטנה יותר בכל חודש. הדבר מעניק תמיכה קבועה לאורך זמן בפרויקטים מתמשכים ועוזר ליותר ילדים לגדול בשמחה, בבריאות ובביטחון.

לא הפעם, תודה
50 24
75 42
145 86
תרמת מנות מזון בזכותך נוכל לדאוג לאספקת מזון חודשית לילד
תרמת למשפחה. תודה! בזכותך נספק לימודים לילדים שזקוקים להם
שתי משפחות מודות לך בזכותך צוותי החירום שלנו יגיעו ליותר משפחות
תרומה בסכום של:
A donation of:
תרומה בסכום של:
תרמו עכשיו