water crisis 7 africa africa
הלחימה בסודן נמשכת והמצב נעשה נואש - UNICEF Israel

השותפים שלנו:

אנו עובדים ב-190 מדינות כולל:

הלחימה בסודן נמשכת והמצב נעשה נואש

 

16

מיליון איש נזקקים לסיוע הומניטרי

המצב בסודן נעשה נואש מיום ליום, ויותר ויותר ילדים נלכדים באש הצולבת. מוערך כי 190 ילדים נהרגו ו-1,700 נפצעו במדינה מאז פרץ הסכסוך בחודש שעבר.

"כבכל סכסוך, ילדים הם הפגיעים ביותר ויש לעשות כל מאמץ כדי להגן עליהם," אמרה מנכ"לית יוניסף העולמית, קת'רין ראסל. אנחנו קוראים לצדדים הלוחמים להבטיח שילדים לא יקלעו לקו האש ולעצור את כל המתקפות על מרכזי בריאות, בתי ספר, מערכות מים ותברואה ותשתיות אחרות.

כבר כשלושה שבועות שילדים בסודן חיים בתוך אלימות אימתנית. כבר עתה למעלה ממאה אלף פליטים ברחו מהמדינה כתוצאה מהאלימות, בחיפוש אחר מקום בטוח יותר, וכ-300 אלף איש נוספים נטשו את ביתם והפכו לפליטים בתוך המדינה. גם עובדים הומניטריים הותקפו, ומתקנים הומניטריים, כלי רכב ואספקה - כולל אלו של יוניסף - נבזזו או הושמדו.

300

אלף איש הפכו לפליטים בתוך מדינתם

לדברי רפואים בסודן, כבר למעלה משבועיים שרופאים לא יכלו אפילו לחזור לביתם ולהחליף בגדים, בגלל המצב הביטחוני. הם ישנים על כסאות, טובעים בעבודה שלא נגמרת. מחסור כרוני בצוותים רפואיים לצד שטף הפצועים והחולים הופך את המצב לנואש אפילו יותר. "אנחנו מיילדים תינוקות תחת הפצצות," סיפרה רופאה לניו-יורק טיימז, "וכולם שמחים ושמחים כשהם שומעים את בכיו של הרך הנולד".

זרם הפליטים הבלתי-נדלה הוא אתגר בפני עצמו, גם עבור שכנותיה של סודן. כ-30 אלף פליטים נהרו בשבועות האחרונים לצ'אד, שכבר משמשת כבית זמני ל-400 אלף פליטים מסודן. לדברי אלכסנדרה רוולט-סימפריק, מנהלת מדינות ועדת ההצלה הבינלאומית בצ'אד, מצבם של הפליטים הוא "קטסטרופלי", והם סובלים ממחסור ממים נקיים ומחסה, ורבים מהם ישנים מתחת לעצים.

אפילו לפני שהסכסוך החל, המצב בסודן היה חמור, עם 16 מיליון איש שנזקקים לסיוע הומניטרי וסובלים ממחסור במזון. עתה, המצב נעשה קריטי. משלוחי סיוע אינם מצליחים להגיע למי שזקוקים להם, בשל המתקפות על שיירות הומניטריות.

בסודן יש את אחד השיעורים הגבוהים ביותר של תת תזונה בקרב ילדים בעולם, עם למעלה משלושה מיליון ילדים שסובלים מתת תזונה חריפה. כעת, כשגישה בטוחה למזון, מים, היגיינה ואספקה חיונית אחרת מוגבלת ברוב חלקי סודן, משבר הבריאות והתזונה הולך ומחמיר. וכאילו זה לא מספיק, בתי ספר ברחבי סודן נסגרים, מה שמחריף את משבר הלמידה המדאיג במדינה.

"ההתקפות הללו מערערות את היכולת שלנו להגיע לילדים ברחבי הארץ עם שירותי בריאות, תזונה, מים ותברואה מצילי חיים. זה קריטי שהצדדים לסכסוך ידבקו בחוק הבינלאומי ויאפשרו לגורמים הומניטריים לפעול בשטח בבטחה כדי לתמוך באזרחים. אנו קוראים לייבוא בלתי מוגבל, ללא הפרעה, של אספקה הומניטרית חיונית, לרבות מזון ודלק".

תורמים בביט, בטלפון, או בהעברה בנקאית

אם אתם מעדיפים לתרום באפליקציית ביט ניתן לעשות זאת בלחיצה כאן 

העברה בנקאית ניתן להעביר לידי:

בנק הפועלים - 12
סניף ראשי ת"א - מס' 170
חשבון 314042
הקרן הישראלית למען יוניסף

 

למה יוניסף?

יוניסף דואג לכן שילדי העולם יזכו לביטחון תזונתי, חיסונים, חינוך והגנה הרבה יותר מכל ארגון אחר. עשינו יותר כדי להשפיע על חוקים, מדיניות ומנהגים כדי לסייע בהגנה על ילדים מכל ארגון סיוע אחר בעולם. ואנחנו לא מתכוונים להפסיק עד שהעולם יהיה מקום בטוח לכל ילדינו.

אנו לא מתוקצבים ע"י האו"ם ומסתמכים לחלוטין על תמיכה מאנשים טובים כמוכם כדי שנוכל לבצע את עבודתנו החיונית להגנה על ילדים בסכנה, שינוי חייהם ובניית עולם בטוח יותר לילדים של מחר.

 

hidden
תרומה חודשית תרומה יחידה

השפיעו יותר בעזרת תרומה קטנה חודשית

אנו מודים על כל תרומה. ביכולתכם להשפיע יותר באמצעות תרומה קטנה יותר בכל חודש. הדבר מעניק תמיכה קבועה לאורך זמן בפרויקטים מתמשכים ועוזר ליותר ילדים לגדול בשמחה, בבריאות ובביטחון.

לא הפעם, תודה
45 22
75 43
135 90
תרמת מיכל מים בזכותך נוכל להבטיח חינוך לפליטים
תרמת ערכת מים למשפחה בזכותך נוכל לבנות תשתיות רפואיות נוספות
תרמת מזון מציל חיים למשפחה תרמת ערכות רפואיות למרפאות פליטים
תרומה בסכום של:
A donation of:
תרומה בסכום של:
תרמו עכשיו