hornoafrica 6 hornoafrica hornoafrica
עשרות אלפים איבדו את חייהם ברעידות האדמה בטורקיה וסוריה - UNICEF Israel

השותפים שלנו:

אנו עובדים ב-190 מדינות כולל:

רעידות אדמה בסוריה וטורקיה: אלפים קיפחו את חייהם

 

רעידות האדמה בטורקיה וסוריה גבו את חייהם של יותר מ-50,000 איש, רבים מהם ילדים, והמספרים רק ממשיכים לעלות. בטורקיה מוערך כי נהרגו למעלה מ-43,555 איש, נכון ליום ראשון, 261 בפברואר. ההערכות בסוריה מדברות על כ-6,680 הרוגים. למעלה מ-122 אלף איש נפצעו.

הצוותים שלנו בשטח מנסים עדיין להעריך את מידת הנזק ואת הצרכים הפוטנציאליים. ההערכות עדיין לא הסתיימו, אבל כבר עתה ברור שנגרם נזק ניכר לבתי ספר, מתקני בריאות ומים ולמאגרי מים.

רעידת האדמה ההרסנית הראשונה, בעוצמה של 7.7 בסולם ריכטר, התרחשה ב-4 לפנות בוקר, כאשר ילדים רבים ומשפחותיהם ישנו בביתם, לא מוכנים כלל לאסון שעומד להתרגש עליהם. בהמשך היום היכתה רעידת אדמה שניה, בעוצמה של 7.5 בסולם ריכטר. אלפי בתים נהרסו, והותירו משפחות רבות ללא מקלט בשיאו של חורף קשה. יותר מ-298 אלף בני אדם בסוריה נאלצו לעזוב את בתיהם בעקבות רעידות האדמה, וההערכה הזו כנראה אינה מתייחסת לאזורים שאינם נמצאים תחת שליטת אסד.  סופות שלגים וגשמים כבדות היכו לאחרונה בחלקים מסוריה וטורקיה, והטמפרטורות צפויות להישאר מתחת לאפס ברבים מהאזורים שנפגעו.

50,000

איש לפחות נהרגו ברעידות האדמה בסוריה וטורקיה. 

מה אנחנו עושים

בשלב ראשוני זה, אנחנו מתמקדים בהערכת הנזקים לתחנות מים מרכזיות, הגנה על ילדים שנפגעו, אספקת מזון והקמת מרחבים מוגנים לילדים ואספקת סיוע פסיכולוגי דחוף. בעוד היקפי האסון המזוויע הזה ממשיכים להתברר, אנחנו מפנים את עיקר המשאבים שלנו כרגע להצלת חיים.

בסוריה, אנחנו מתמקדים בלוודא שילדים ומשפחות שנפגעו יקבלו גישה למים נקיים ולשירותי סניטציה, שניהם קריטיים למניעת מחלות בימים הראשונים של המשבר. אנחנו עובדים על זיהוי ילדים שהופרדו ממשפחותיהם ופועלים כדי לאחד אותם חזרה עם קרוביהם, ולספק תמיכה פסיכולוגית מיידית.

בתי ספר בטורקיה וסוריה נסגרו לשבוע הקרוב, ורבים מהם משמשים כמקלטים זמניים לשורדים. אנחנו מנסים להבטיח שילדים יוכלו לחזור במהירות האפשרית לכיתות, כדי לספק להם את המינימום של נורמליות בתוך הכאוס המשתולל. אנחנו מנסים גם להגדיל את כמות המצרכים הרפואיים וערכות הטראומה בדמשק, ומפנים משאבים ממדינות שכנות כדי למלא במהירות האפשרית את הפערים.

תורמים בביט, בטלפון, או בהעברה בנקאית

אם אתם מעדיפים לתרום באפליקציית ביט ניתן לעשות זאת בלחיצה כאן 

העברה בנקאית ניתן להעביר לידי:

בנק הפועלים - 12
סניף ראשי ת"א - מס' 170
חשבון 314042
הקרן הישראלית למען יוניסף

 

למה יוניסף?

יוניסף דואג לכן שילדי העולם יזכו לביטחון תזונתי, חיסונים, חינוך והגנה הרבה יותר מכל ארגון אחר. עשינו יותר כדי להשפיע על חוקים, מדיניות ומנהגים כדי לסייע בהגנה על ילדים מכל ארגון סיוע אחר בעולם. ואנחנו לא מתכוונים להפסיק עד שהעולם יהיה מקום בטוח לכל ילדינו.

אנו לא מתוקצבים ע"י האו"ם ומסתמכים לחלוטין על תמיכה מאנשים טובים כמוכם כדי שנוכל לבצע את עבודתנו החיונית להגנה על ילדים בסכנה, שינוי חייהם ובניית עולם בטוח יותר לילדים של מחר.

 

hidden
תרומה חודשית תרומה יחידה

השפיעו יותר בעזרת תרומה קטנה חודשית

אנו מודים על כל תרומה. ביכולתכם להשפיע יותר באמצעות תרומה קטנה יותר בכל חודש. הדבר מעניק תמיכה קבועה לאורך זמן בפרויקטים מתמשכים ועוזר ליותר ילדים לגדול בשמחה, בבריאות ובביטחון.

לא הפעם, תודה
45 22
75 43
145 88
תרמת ציוד רפואי בזכותך נוכל להגיש סיוע פסיכולוגי דחוף למשפחות
תרמת מזון וציוד היגיינה. תודה! התרומה שלך רכשה תרופות וציוד רפואי למשפחה
תרמת ערכות מים ומזון למשפחה בזכותך נוכל לדאוג לסיוע הומניטרי וחינוך לילדים עקורים
תרומה בסכום של:
A donation of:
תרומה בסכום של:
תרמו עכשיו